Forum www.ccnfo.fora.pl Strona Główna www.ccnfo.fora.pl
Klub Kota Norweskiego Leśnego
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin forum Klubu Kota Norweskiego Leśnego

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.ccnfo.fora.pl Strona Główna -> Na dobry początek zapraszamy tutaj
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin
Administrator



Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:09, 19 Lut 2011    Temat postu: Regulamin forum Klubu Kota Norweskiego Leśnego

Administracja oraz Moderatorzy starają się utrzymywać miłą i przyjazną atmosferę na forum. Chcemy, aby było to miejsce spotkań hodowców i miłośników kotów norweskich leśnych. Dokładamy wszelkich starań, aby użytkownicy mogli mile spędzać czas. By tego dokonać niezbędna jest także współpraca ze strony samych użytkowników. Forum jest całkowicie darmowe, obowiązują na nim jednak pewne zasady, których należy przestrzegać.
Rejestrując się na forum, automatycznie zgadzasz się ze wszystkimi postanowieniami niniejszego regulaminu.

I. Informacje ogólne

1. Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:

i. Administrator – osoba zarządzająca Forum,
ii. Moderator – osoba zajmująca się moderowaniem dyskusji, opieką nad wypełnianiem regulaminu oraz jego wykonywaniem,
iii. Użytkownik – osoba korzystająca z Forum,
iv. Forum – oparta na systemie teleinformatycznym „phpBB” usługa świadczona drogą elektroniczną umożliwiająca Użytkownikowi wypowiedzi,
v. Post – jednorazowa wypowiedź użytkownika w formie tekstowej, która może zostać wzbogacona o środki multimedialne,
vi. Konto – narzędzie umożliwiające Użytkownikowi korzystanie z Forum,
vii. Prywatna wiadomość – moduł umożliwiające kontakt pomiędzy Użytkownikami za pomocą Forum,
viii. Regulamin – niniejszy dokument,
ix. Awatar – obiekt graficzny przypisany Użytkownikowi,

2. Warunkiem korzystania z możliwości przeglądania Forum jest posiadanie dowolnego zestawu komputerowego lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet.

i. Możliwość pełnego korzystania z Forum możliwe jest jedynie po dobrowolnym założeniu Konta Użytkownika w systemie teleinformatycznym Forum,
ii. Założenie Konta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przekazanie Właścicielowi Forum danych osobowych niezbędnych do prowadzenia Forum,
iii. Dane te nie będą przekazywane osobom trzecim bez zgody i wiedzy Użytkownika,
iv.Użytkownik Forum może posiadać tylko jedno założone Konto pod rygorem zablokowania dostępu do Forum i usunięcia wszystkich używanych Kont,
v.Korzystanie z Forum jest bezpłatne, a Użytkownicy, Moderatorzy oraz Administratorzy nie posiadają obowiązku jego utrzymywania.

3. Zabrania się użytkownikowi przesyłania za pomocą Forum treści bezprawnych.

i. Wszelkie treści na Forum publikowane są przez Użytkowników wyłącznie na ich własną odpowiedzialność, a w przypadku działań na szkodę osób trzecich może zostać pociągnięty do odpowiedzialności prawnej,
ii. Właściciel, Administrator lub Moderator nie ponoszą odpowiedzialności za publikowane przez Użytkowników treści,
iii. Administrator lub Moderator ma prawo do wszelkich działań mających na celu zaniechanie rozpowszechniania treści niezgodnych z prawem lub Regulaminem,
iv. Treści bezprawne, o których istnieniu Administrator bądź Moderator uzyska wiarygodną wiadomość będą usuwane niezwłocznie i bez ostrzeżenia.

4. Usunięcie założonego Konta Użytkownika jest możliwe po uprzednim kontakcie z Administratorem lub Moderatorem za pomocą poczty elektronicznej bądź Prywatnych Wiadomości.

i. Po usunięciu założonego Konta z Forum usuwane są wszelkie dane osobowe Użytkownika,
ii. Użytkownik wyraża zgodę na pozostawienie Postów po usunięciu Konta,
iii. Użytkownik ma prawo wnieść prośbę o usunięcie Postów zawierających dane osobowe, dzięki którym możliwa jest identyfikacja Użytkownika.

5. Zasady korzystania z poszczególnych działów Forum mogą dookreślać odrębne uzupełniające regulaminy. Będą one widoczne w górnej części danego działu jako tematy przyklejone. Zapisy te mają moc załączników do Regulaminu.

6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy innych ustaw.

i. Organem władnym do podejmowania wiążącej i ostatecznej decyzji jest w takim przypadku Administrator Forum.

II. Korzystanie z Forum

1. Forum poświęcone jest Kotom Norweskim Leśnym, oraz tematyce z tym powiązanej. Dyskusje odbiegające całkowicie od tej sfery, w szczególności dotyczące polityki, religii lub światopoglądu mogą zostać usunięte.

2. Podczas korzystania z Forum należy przestrzegać zasad Netykiety.

3. Nowe wątki Użytkownik zakłada tylko we właściwych działach tematycznych.

4. Tytuł zakładanego wątku powinien jednoznacznie określać jego zawartość.

5. Korzystając z Forum nie można:


i. Zamieszczać treści wulgarnych, obscenicznych, obraźliwych (również w postaci skrótów), naruszać dóbr osobistych, obrażać uczuć religijnych, ośmieszać innych osób, naruszać zasad współżycia społecznego ani dobrych obyczajów,
ii. Namawiać do czynów niezgodnych z obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej prawem,
iii. Publikować danych osobowych innych niż własne, w szczególności danych teleadresowych,
iv. Prowadzić w jakiejkolwiek formie kampanii politycznych, społecznych, reklamowych i tym podobnych bez zgody Administratora Forum, zarówno na forum jak i poprzez system prywatnych wiadomości,
v. Wdawać się w prywatne spory lub je prowokować. W skrajnych przypadkach po wywołaniu sporu ukarani zostaną wszyscy uczestnicy, niezależnie od ich wkładu,
vi. Podawać odnośników do innych portali, stron, sklepów, for dyskusyjnych o podobnej tematyce i serwisów stojących w sprzeczności z założeniami Forum, które mogą zostać uznane przez Moderatorów za formę reklamy,
vii. Podawać tzw. linków referencyjnych lub nieaktywnych,
viii. Publikować treści o charakterze ogłoszeniowym lub adresy serwisów aukcyjnych bez zgody Administratora lub Moderatora,
ix. Zwracać uwagi innym użytkownikom, że złamali Regulamin pod rygorem otrzymania ostrzeżenia Administratora lub Moderatora. Przypadki naruszeń Użytkownik winien zgłosić przez funkcję raportowania, która powiadomi Administratora lub Moderatora o konieczności zajęcia się daną treścią,
x. Zakładać wątków o tematyce podobnej do już istniejących, zamkniętych lub usuniętych - przed założeniem wątku zaleca się skorzystać z wyszukiwarki Forum i sprawdzenie, czy takowy nie został już założony. Celowe działanie będzie traktowane jako nabijanie ilości Postów i surowo karane,
xi. Publikować postów niezwiązanych z tematem wątku (tzw. off-topic), niewnoszących niczego do dyskusji lub niepopartych argumentami, lub też będącymi spamem,
xii. Publikować dwóch kolejnych Postów w tym samym wątku w odstępie mniejszym niż 24 godziny. W celu modyfikacji treści Posta należy korzystać z
funkcji "Zmień",
xiii. Cytować całości ostatniego Posta w danym wątku. Cytowanie jest wskazane przy odwołaniu się do części innego Postu oraz konieczne w przypadku odwołania się do treści ze źródła obcego Forum wraz ze wskazaniem owego źródła oraz własnym komentarzem, o ile nie stanowi to materiału reklamowego,
xiv. Publikować kilku takich samych wypowiedzi w różnych tematach lub działach Forum. Tzw. crossposting także nie jest mile widziany, tj. publikowanie tej samej wypowiedzi na wielu forach o tej samej tematyce jednocześnie,
xv. Używać Awatarów podobnych do Awatarów innych Użytkowników Forum bez uzyskania ich zgody,
xvi. Umieszczać w Poście grafik niezwiązanych z jego treścią,
xvii. Umieszczać za pomocą Forum grafik, które działają na szkodę Forum.


6. Obowiązkiem Użytkownika jest dbanie o poziom wypowiedzi na forum:

i. Pisząc Posty, Użytkownik powinien stosować zasady polskiej gramatyki i ortografii,
ii. Niedopuszczalne są Posty pisane slangiem, zawierające takie zwroty jak "jush", "pOkliKAsh", "n@pisał3$" lub podobne.

7. Użytkownik powinien unikać stosowania bez wyraźnej potrzeby kolorowej czcionki, zmiany jej wielkości oraz pisania całych partii tekstu wielkimi literami, czy też pogrubieniem. Kolory czerwony jest zarezerwowany dla Moderatorów i Administracji w celu dodawania uwag do wypowiedzi przy edycji, o ile zachodzi taka potrzeba.

8. W Awatarach maksymalny dopuszczalny rozmiar to 80x80 pikseli (szer x wys) przy rozmiarze pliku nie większym niż 16 kB.

9. Grafiki wykonane w technologii Flash nie mogą integrować się z elementami Forum, jak również nie mogą automatycznie wydawać z siebie dźwięków.

10. Wszelkie publikowane grafiki należy umieszczać na serwerach zewnętrznych.

11. Użytkownik po rejestracji otrzymuje dostęp do skrzynki Prywatnych Wiadomości. Jest ona podzielona na 4 katalogi o pojemności po 50 wiadomości każdy. Przy przekroczeniu limitu najstarsze wiadomości są automatycznie usuwane, o ile Użytkownik nie dokonał zmiany tego ustawienia.


III. Przepisy porządkowe

1. Użytkownicy sprawujący funkcję Moderatora są wyróżnieni stosowną rangą. Pozostali użytkownicy nie mają dostępu do narzędzi moderatorskich.

2. Moderatorzy podlegają dodatkowo wewnętrznemu Regulaminowi określającemu szczegółowo zasady działań na forum.

3. Moderator ma prawo edytować treść i tytuł Posta, przenosić Posty, zamykać wątki, zarządzać raportami, przyznawać ostrzeżenia i blokady kont zgodnie z Regulaminem.

4. Wobec Użytkowników naruszających postanowienia Regulaminu Administratorzy lub Moderatorzy mogą w zależności od rodzaju i rangi przewinienia zastosować pouczenie, przyznanie ostrzeżenia o ilości 1, czasową lub stałą blokadę Konta (tzw. ban), usunięcie Konta, czasową lub stałą blokadę IP, łącznie z powiadomieniem dostawcy Internetu o naruszeniach dokonywanych przez Użytkownika.

5. Moderatorzy i Administratorzy, którzy zrezygnowali z dalszego pełnienia obowiązków lub są nieaktywni przez okres 3 miesięcy - są automatycznie przenoszeni do grupy specjalnej MOD Weteran, o ile nie zadecydują inaczej.

6. Decyzje i działania Administratorów oraz Moderatorów nie mogą być w żadnej formie komentowane na Forum. Ewentualne zastrzeżenia i uwagi należy kierować do nich bezpośrednio przez moduł Prywatnych Wiadomości.

7. Od decyzji o nałożeniu kary można się odwoływać bezpośrednio (poprzez moduł Prywatnych Wiadomości) do Moderatora, który nałożył karę, odpowiednio uzasadniając swoje racje lub do Administratora

8. Konto z zerową ilością wypowiedzi, długim okresem czasu od daty ostatniej wizyty lub Konto, którego dodania Użytkownik nie przeprowadził do końca mogą być usuwane bez wcześniejszej zapowiedzi.


IV. Przepisy końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia.

2. Administracja Forum zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie Forum, które obowiązują ze skutkiem natychmiastowym.


Ostatnio zmieniony przez admin dnia Wto 12:36, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.ccnfo.fora.pl Strona Główna -> Na dobry początek zapraszamy tutaj Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin